Reciclarea bateriilor Li-ion în Europa: o afacere nefavorabilă

Moderator
3 Min Citire

Reciclarea bateriilor Li-ion în Europa: o afacere nefavorabilă

Reciclarea bateriilor cu litiu-ion în Europa se dovedește a fi nerentabilă, în mare parte din cauza costurilor de transport, conform unei analize realizate de experți în inginerie a producției de la Universitatea RWTH Aachen din Germania.

Provocări economice și structurale

Analiza se bazează pe răspunsurile a 13 părți interesate din lanțul valoric al bateriilor, inclusiv producători de vehicule, furnizori de logistică și companii de reciclare. Procesele investigate includ colectarea, clasificarea, transportul, stocarea, prelucrarea mecanică și procesarea chimică.

Conform evaluării, practica actuală de reciclare nu este profitabilă: costurile de transport pot reprezenta până la 70% din totalul costurilor de reciclare, infrastructura pentru procesarea chimică necesită investiții de aproximativ 23 EUR pe kilogram de material de intrare, iar multe instalații de reciclare funcționează la mai puțin de 10% din capacitatea lor din cauza volumelor insuficiente de baterii returnate.

Abordare coordonată

Raportul de la Production Engineering of E-Mobility Components (PEM) subliniază necesitatea unei abordări sistemice coordonate, mai degrabă decât a inovațiilor procesuale izolate. Pentru a face față acestor provocări, se propune o structură descentralizată, cu facilități regionale de pretratament și hub-uri centralizate de procesare chimică, pentru a reduce distanțele de transport, a scădea costurile și a îmbunătăți scalabilitatea.

O rețea de creare a valorii scalabilă, bazată pe pretratare regională și centrale hidrometalurgice centralizate, a fost identificată ca o strategie promițătoare pentru reducerea costurilor și îmbunătățirea eficienței procesului.

Responsabilitatea producătorului

Părțile interesate intervievate au subliniat importanța fluxurilor stabile de returnare a bateriilor, accesul la baterii prin structuri clare de proprietate și claritatea legală privind tratamentul bateriilor uzate. Modelele organizaționale bazate pe responsabilitatea producătorului și leasingul bateriilor ar putea ajuta la asigurarea transparenței, controlului și conformității cu obiectivele de reglementare europene.

Cercetări viitoare

Raportul concluzionează că viitoarele cercetări ar trebui să se concentreze pe dezvoltarea unor modele implementabile pentru rețelele de valoare circulară a bateriilor, care să integreze perspective tehnice, legale și economice, evaluând cerințele de scală, locație și tratamentul contabil al bateriilor în diferite țări.

În concluzie, provocările economice și structurale identificate în reciclarea bateriilor Li-ion evidențiază necesitatea unei reforme sistemice pentru a putea transforma acest sector într-o afacere viabilă și sustenabilă în Europa.

Distribuie acest articol
Articol redactat cu informații oferite de recyclinginternational.com
Niciun comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *