Schimbarea chimiei bateriilor
Reciclarea bateriilor devine o preocupare majoră pe măsură ce companiile caută să identifice tipul de chimie a bateriilor care va fi preferat pe termen lung. Deși bateriile litiu-ion rămân sursa dominantă de energie, alternative precum fosfatul de litiu și celulele de combustie pe bază de hidrogen sunt în atenția dezvoltatorilor.
Piața celulelor de combustie pe bază de hidrogen
Piața globală a vehiculelor cu celule de combustie pe bază de hidrogen ar putea ajunge la o valoare de 164,5 miliarde USD (142,1 miliarde EUR) până în 2034, înregistrând o creștere semnificativă față de valoarea sa de doar 2,3 miliarde USD din anul precedent. Datele recente de la analiștii de la Towards Automotive sugerează o creștere anuală compusă de aproape 53% în perioada prognozată.
Conducerea din Asia
Regiunea Asia-Pacific a dominat piața vehiculelor cu celule de combustie pe bază de hidrogen în 2024, datorită conștientizării crescute a agendei de sustenabilitate și inițiativelor guvernamentale de promovare a vehiculelor electrice.
În Japonia, companiile Honda, Tokuyama și Mitsubishi construiesc un centru de date alimentat cu hidrogen și o centrală electrică pe bază de celule de combustie, menită să reutilizeze celulele de combustie din vehiculele electrice.
Inovație dovedită în Europa
Europa este de așteptat să fie regiunea cu cea mai rapidă creștere în domeniul vehiculelor cu celule de combustie pe bază de hidrogen, datorită implicării multiplelor companii auto în mișcarea de sustenabilitate.
În Regatul Unit, Johnson Matthey a finalizat o demonstrație de laborator de succes a tehnologiei HyRefine, care reciclează celulele de combustie pe bază de hidrogen și materialele electrolitice. Compania susține că aceasta ar putea fi prima demonstrație de reciclare a metalelor din grupul platinei și reutilizare a ionomerilor de membrană.
Pregătiți pentru viitor
Compania germană Hensel Recycling lucrează de asemenea la îmbunătățirea eforturilor de recuperare a celulelor de combustie. Managerul de dezvoltare a afacerilor, Anna Marchisio, a declarat că această activitate este una dificilă, compania tratând anual aproximativ 12.000 de tone de material. Marchisio consideră că „viitorul aparține tehnologiei pe bază de hidrogen.”
Marchisio a participat recent la târgul Pollutec din Lyon, venind de la o conferință de reciclare a celulelor de combustie din Köln, unde a fost speaker, dar a și învățat mult în proces. Aceasta a subliniat că este un domeniu provocator, aflat încă într-o fază incipientă, cu un volum de reciclare foarte scăzut.
Concluzie
Transformările în chimia bateriilor și dezvoltarea tehnologiilor pe bază de hidrogen indică o orientare clară către sustenabilitate în industria auto, cu implicații semnificative pentru viitorul energiei și reciclării.